Dzieci, Zabawa

Jak się uczyć z przedszkolakiem żeby się dobrze przy tym bawił? ;)

Moje notoryczne zbieractwo to się jednak czasami przydaje… ;p Choć tak uciążliwe! 😉 Dzisiaj pokażę Wam jak się uczyć z przedszkolakiem żeby ten się przy tym świetnie bawił, wykorzystując do tego rzeczy, które zapewne macie w swoich domach?! Domowe sposoby na naukę literek, cyfr i liczenia, porównywania zbiorów liczb. Miło, przyjemnie, bez stresu i z uśmiechem na twarzy. Da się! 🙂 Nawet z przedszkolakiem, który jest bardzo wymagający i ciężko go poskromić jeśli chodzi o pełne skupienie. Mam takiego w domu, więc wiem co mówię. Dzieci w tym wieku zazwyczaj lubią żeby było różnorodnie i kolorowo! 😉 Przy okazji delikatnie poćwiczymy małą motorykę.

 

 

 

 

Zaczynamy! 😉

 

 

 

LITERY

 

Czego potrzebujesz?

 

białe kartony

nożyczki

mazak

naklejki ( wykorzystałam ze wszystkich starych kolorowanek, zeszytów do ćwiczeń, gazet itp., możecie również poszczególne elementy wyciąć ze starej gazety jak nie macie naklejek)

spinacze na pranie

 

 

 

O co chodzi i jak to zrobić?

 

Z kartonu wycinamy koła bądź kwadraty, dla każdej literki oddzielne. Na środku wpisujecie daną literkę, a dookoła niej przyklejacie rzeczy, które rozpoczynają się od tej litery. Żeby sprawa była nieco utrudniona przyklejacie również rzeczy, które zaczynają się na inną literkę. Zadaniem dziecka jest odnalezienie wszystkich przedmiotów na kole, które rozpoczynają się tylko na wyznaczoną literę. Do wszystkich poprawnych obrazków maluch przyczepia spinacz/klamerkę. I tak z każdą następną literką. 🙂

 

 

 

 

 

LICZBY/ZBIORY/LICZENIE

 

Tutaj sprawa ma się podobnie. Potrzebujesz dokładnie tych samych rzeczy.

 

 

 

O co chodzi i jak to zrobić?

 

Dla odmiany wycięłam sobie prostokąty, podzieliłam każdy na trzy części. Na środku wpisałam liczbę, a po dwóch różnych bokach utworzyłam dwa zbiory z określoną liczbą naklejek. Jeden ze zbiorów zawierał taką liczbę elementów jak wskazywała środkowa cyfra, drugi zaś inną ( w niektórych zbiorach liczba elementów była taka sama). Zadaniem dziecka jest policzenie elementów w każdym ze zbiorów i przypięcie klamerki tam, gdzie ich ilość jest odpowiadająca cyfrze na środku. Można się również bawić w inny sposób, oznaczając klamerką, który zbiór jest większy bądź mniejszy.

 

 

 

 

Muszę przyznać, że zabawa od razu się u nas przyjęła! 🙂 Księciunio zadowolony, matka też – z siebie… ;p Zainteresowanie na najwyższym poziomie! 😉 No dobra to teraz już wiesz jak się uczyć z przedszkolakiem – wykorzystaj to dobrze! 😉 Następnym razem postaram się zrobić wersję do druku z tego wszystkiego, co Wy na to? Chcecie? 😉 Myślę, że poszłoby znacznie szybciej! 😉 Bo dzisiaj to trochę taka prymitywna wersja… ;p

 

 

 

Kiss!

-Aga&Oli :*